Så kom der endelig en dansk bog om Google AdWords, som kunne bruges til noget! Den kom bare for sent (Jeg kunne have sparet mange timer og fejl, hvis jeg havde haft bogen til at læne mig op af, da jeg startede på at opsætte AdWords kampagner.) Bogen er skrevet af Thomas Rosenstand og er vanligt skrevet i et sprog, hvor alle kan være med.
Så blev det endelig sommer og jeg har været så heldig at tilluske mig to ugers sommerferie.. Disse to uger skulle bruges på 100% ren afslapning i sydens sol - nærmere betegnet det sydlige Frankrig. Kufferten var pakket til bristepunktet med spændende faglitterære bøger som skulle sluges, sammen med kolde drinks. Lige inden jeg skulle afsted, kom Thomas så med nyheden om hans nye bog. Den kunne jeg selvfølgelig ikke modstå og en bog fra eller til, ville nok ikke betyde det store i den allerede så fyldte kuffert, så den blev printet ud (Ja jeg er gammeldags på det punkt) og taget med. Nu er bogen læst (Ja faktisk er den læst sådan ca. 1,5-2 gange), så tænkte jeg ville dele min oplevelse med dig, hvis du ikke også allerede har læst den? I givet faldt kunne det jo vaere spændende at se om du har haft samme oplevelse som mig.
Målgruppe
Bogen kan læses af alle. De første kapitler er til nybegynderen, der ikke har prøvet AdWords før, men jo længere du kommer ned i bogen, desto flere guldkorn og inspirerende tips finder du. Jeg har selv arbejdet rimeligt intensivt med AdWords det seneste halvandet år, men har absolut fået meget ud af at læse AdWords-LEX!
Gammeldags
Gammeldags
Jeg er selv lige gammeldags, hvad angår e-bøger, da jeg helst vil læse en bog på papir. Så det er det eneste minus ved bogen, men heldigvis er printeren opfundet.
Der følger en hel del videomateriale med, som man kan se indimellem kapitlerne, da de hører til forskellige afsnit. Hele videokurset har jeg desværre ikke fået set endnu, da jeg er på ferie, men tror helt sikkert det er godt, da der er mange af de ting, som bliver gennemgået i bogen, der er sværre at forklare sig ud af på skrift.
Fyldt med tips og tricks
Efter gennemgangen af hvordan man sætter kampagner, annoncegrupper, annoncer mv. op, kommer der en hel del gode kapitler fyldt med gode tips og tricks, som enhver burde kende. Du faar bl.a. kendskab til et online værktoej og andre små herligheder, som f.eks. nyheden om Broad Match Modifer.
Det jeg personligt selv fik mest ud af, var gennemgangen af rapporter og tilpassede underretninger, som jeg helt sikkert ikke har brugt nok tid på - endnu! Udover disse kommer Thomas godt ind på brugen af dynamiske annoncer, optimering af CTR og bl.a. annoncetekstens vigtighed.
AdWords Editor
Googles program, der både fåes til MAC OG PC bliver også gennemgået og det har endelig fået mig til at indse at jeg skal til at benytte det, i stedet for at sidde på webinterfacet når jeg administrerer kunders AdWords kampagner, idet det både ser ud til at kunne flere ting, samt være meget hurtigere at arbejde med.
Det blev desværre et lidt kort indlæg om bogen AdWords-LEX, men jeg er jo som sagt på ferie. Har du læst AdWords LEX? Og Hvad har du fået ud af bogen?