Nogle vælger desværre at "spare" forarbejdet væk, når arbejdet skal påbegyndes for at gøre en hjemmeside synlig på Google. Det viser sig ofte i sidste ende, at være en dum idé, da man måske har valgt at bruge sine ressourcer på en række søgeord, som ikke stemmer overens med sin målgruppe, eller i værste tilfælde – nogle søgeord, som slet ikke bliver brugt.
Det er vigtigt at lave en grundig søgeordsanalyse, hvor man analyserer en række søgeord og fraser via forskellige søgeordsværktøjer, som kan vise om der reelt er nogle søgninger på de søgeord vi tror vores kunder benytter. Mange gange bliver vi klogere og finder ud af at vores kunder bruger nogle helt andre termer og søgeord, når de leder efter vores produkter eller ydelser. Det er sådanne ting en søgeordsanalyse kan finde ud af.
Om du skal have lavet SEO eller AdWords opsætning, er lige meget. En søgeordsanalyse skal laves under alle omstændigheder!
Jeg har ikke nogle "pakkepris" på en søgeordsanalyse. Det har jeg ikke, fordi ingen kunder er ens. Hvis du kun har et enkelt produkt, tager det naturligvis kortere tid at lave en søgeordsanalyse, end hvis du har 1.000 forskellige produkter, som vi skal finde søgeord til.
Kontakt mig og få en pris på en søgeordsanalyse
Når jeg laver en søgeordsanalyse, foregår det sådan ca. i disse steps, alt efter hvordan du gerne vil have det: