Det er vigtigt at din hjemmeside ligger i top på Google, med de rigtige søgeord (søgeordsoptimering), – helst i top 3 og første pladsen er selvfølgelig altid at stræbe efter, selvom mindre ofte kan gøre det. Mange tror det gælder om at skrive en masse søgeord og så ligger man hurtigt nr. 1 på Google. Men eftersom mange virksomheder har fået øjnene op for søgeoptimering og hvor vigtigt det er at ligge godt på Google med deres hjemmeside, er konkurrencen på Google blevet større og der skal derfor lidt mere til, for at få en god placering på Google.
Læs om hvad kunderne siger om samarbejdet med mig..
Når jeg arbejder med SEO for dig, sørger jeg altid for at prioritere mit arbejde, så de opgaver der vurderes at betyde mest for din hjemmesides placeringer, prioriteres først. Dog altid med et langtsigtet mål, så vi sikrer at du ikke kun får gode placeringer, men rent faktisk vedvarende placeringer der ikke bare lige forsvinder igen.
Via forskellige værktøjer og metoder finder jeg frem til de mest relevante søgeord for din virksomhed. Her har vi mulighed for at se hvor mange der gennemsnitligt søger på søgeordene i måneden. Jeg foreslår hvilke søgeord det anbefales at optimerer efter, ud fra hvilke søgeord der er mest relevante og hvor jeg vurderer at konkurrencen i forhold til udbyttet.
Ofte er der større eller mindre tekniske barrierer i din hjemmeside, der gør at Google enten ikke kan ”læse” hjemmesiden ordentligt eller måske skaber ”dobbeltindhold” som Google ikke er glad for. Derfor laver jeg ofte en række forskellige tekniske tjeks, hvor jeg finder ud af hvilke udfordringer der er med hjemmesiden. Det er typisk noget jeg gør, hvis jeg fra starten af kan se at der kan være tekniske udfordringer. Det er vigtigt at "fundamentet" er i orden, så vi får mest muligt ud af SEO arbejdet.
Der er mange ting man kan gøre på selve hjemmesiden, som f.eks. ændring af tekster/nye tekster, overskrifter, TITLE, Meta Description, optimering af interne links, alt tekster m.fl. I forhold til større tekstændringer, plejer mine kunder selv at stå for tekstændringerne med mig på sidelinjen og alternativt hjælper jeg med at levere de tekster der er brug for, hvorefter du som kunde blot skal godkende og tjekke at det faktuelle er korrekt i teksten.
Linkbuilding handler om at få links til hjemmesiden. Det kunne være fra samarbejdspartnere, leverandører, brancheforeningerne, foreninger man sponsorerer osv. I nogle tilfælde giver det også mening at købe links fra andre websites og via linknetværk.
Alt efter hvor stærk jeres hjemmeside er i forvejen og hvordan konkurrencen er på Google, er det ikke sikkert der skal laves synderligt meget linkbuilding.
Offsite optimeringen kan også være optimering i Google My Business og mange andre ting.
En gang i måneden vil der blive sendt en statusmail med info om hvad jeg har lavet i perioden og statistik over hvilken placering de valgte søgeord har og hvordan de har udviklet sig.
Kontakt mig og få mit bud på hvad der skal til
Der er intet sort magi eller noget specielt ”IT-nørdet” over Google søgeoptimering. Det er på lige fod med alle andre former for markedsføring og kræver derfor lige så stor opmærksomhed som offline markedsføring og andet. Forskellen er bare at investeringsafkastet ofte er langt højere ved brug af organisk søgeoptimering af din hjemmeside!
Det er vidt forskelligt, hvordan det vil foregå, hvis jeg skal hjælpe dig og dit firma med søgeoptimering. Har du i forvejen en hjemmeside? Er den ny eller gammel og overholder den de tekniske specifikationer, der gør at den er Google venlig? Derfor har jeg heller ikke nogle "pakkepriser", som mange andre kører med, da det altid er meget individuelt fra hjemmeside til hjemmeside hvad der skal til.
Kontakt mig, så kan jeg hurtigt give et overblik over hvad der skal til, før din hjemmeside er synlig på Google.
Brug for en Google ekspert?
Få hjælp til søgeoptimering på Google