På Bing har du også mulighed for at sætte annoncer op, ligesom du har med Google AdWords. Bings annoncer hedder Bing Ads og fungerer faktisk næsten ligesom de gør hos Google. Systemet er dog ikke helt så veludviklet og er selvfølgelig også lidt anderledes.
I Danmark er der endnu ikke så mange, som benytter Bing til deres foretrukne søgemaskine. Der er dog flere og flere som gør og på nogle computere, er Bing sat som standard søgemaskine, så der er helt sikkert nogle af dine potentielle kunder der benytter søgemaskinen.
Fordelen ved at starte med Bing Ads i dag er, at mange af dine konkurrenter ikke er begyndt at annoncere der endnu.
Mange oplever at klikprisen på Bing er noget lavere end hos Google, da der slet ikke er så mange annoncører. Du vil derfor med stor sandsynlighed ikke skulle forøge dit budget specielt meget, for også at være godt repræsenteret på Bing.
Microsoft har været så smarte, at de har lavet en importfunktion, hvor du har mulighed for at importere dine AdWords kampagner og få dem lavet om til Bing kampagner. Funktionaliteten fungerer udmærket, der er dog en række indstillinger du skal være opmærksomme på. Det er heller ikke sikkert at budprisen m.fl. skal være den samme i begge annonceplatforme.
Kontakt mig, hvis du er interesseret i at høre mere om annoncer på Bing.