Det "nye sort" i Danmark indenfor AdWords er Google produktannoncer. Det er særligt henvendt til webshops, som har fysiske produkter de sælger via deres webshop.
Google Shopping annoncer er særlige annoncer, som typisk vises i højre hjørne af Google. Disse produktannoncer er altså noget andet end almindelige AdWords annoncer, som stadig vises øverst oppe og i højre side.
Det smarte ved produkt annoncerne er, at du har mulighed for at vise et produktnavn, et produktbillede og en pris. Du har altså mulighed for at få meget specifikke annoncer baseret på de produkter du har i webshoppen.
For at få disse produktannoncer, skal man både have en AdWords konto og en Merchant Center konto. Dernæst skal man hive nogle data ud fra sin webshop, som skal uploades til sin Merchant Center konto. Når det er gjort, skal AdWords og Merchant Center kontoen blot linkes sammen og så kører det faktisk af sig selv.
I de fleste webshopsystemer, kan laves et automatisk productfeed, som sender oplysninger til Merchant Center kontoen.
Vil du høre mere om Google produktannoncer, så kontakt mig.