Budgivning og konkurrence

I Google AdWords betaler man en klikpris. Denne klikpris kan alt fra 0,20kr til måske 100kr eller mere pr. klik. Det afhænger især meget af hvordan konkurrencen er på de søgeord du gerne vil blive fundet på. Er der mange annoncører som gerne vil være placeret på samme søgeord som dig, vil prisen være højere.
Googles AdWords systemet er nemlig indrettet på den måde, at man byder en klikpris, lidt ligesom hvis det var en auktion. Man skal altså byde mere end konkurrenterne for at komme til tops.

Kvalitetsresultatet

Det er dog langt fra kun konkurrenterne der afgør hvad du kommer til at betale pr. klik og hvilken placering du vil få.
Google har nemlig indført et "karaktersystem", som de kalder kvalitetsresultatet. Karakteren går fra 1-10, hvor 10 er det bedste. De har indført dette system for at sikre sig at du som annoncør laver nogle relevante AdWords annoncer, som brugerne på Google synes om.
Hvis du har sørget for at søgeordene, AdWords annoncen og den side folk lander på er relevante, vil du opleve at få et højere kvalitetsresultat. Der er dog flere faktorer som spiller ind, når Google laver denne vurdering!
Dem der har et godt kvalitetsresultat (Dvs. fra 7-10 ud af 10) får en billigere klikpris og en bedre placering end dem med et lavere kvalitetsresultat (Sådan groft sagt)

Skal jeg forbedre dit kvalitetsresultat? Så kontakt mig!