Er målet med din Google annonce at brugeren skal ringe til dig eller dit firma? Så kan du få et opkaldslink i annoncen, så når brugeren klikker på dette opkaldslink, vil telefonen automatisk ringe op, i stedet for at gå ind på firma hjemmesiden.
Søren står en lørdag aften ude foran en pub i Kolding og har nu brug for en taxa, da han har fået lidt for meget indenbords. Men Søren har ikke noget nummer til et Taxaselskab, så derfor tager han sin iPhone frem og Googler "Taxa Kolding". Et lokalt taxaselskab i Kolding har været smarte at oprette en AdWords annonce på den søgefrase og i deres annonce har de indsat et opkaldslink. Derfor er Søren fri for at gå ind på hjemmesiden for at lede efter telefonnummeret. Han kan bare klikke på telefonnummeret i annoncen og vupti, nu har Søren fat i en (forhåbentlig) sød medarbejde ved taxaselskabet.
Vil du høre mere om opkaldslink og mobile annoncer? Så kontakt mig!