Anmeldelse af bogen Online markedsføring - Den store grundbog

Jeg har læst bogen "Online markedsføring - Den store grundbog", der er skrevet af Anders Hingeberg, Jakob Hebsgaard, Camilla Kjærsgaard Pedersen.

Hvem henvender bogen sig til?

Bogen henvender sig til personer som endnu ikke har stiftet så meget bekendtskab med hele online delen. Det kan være medarbejdere som primært har beskæftiget sig med offline markedsføring eller bare trænger til en opdatering af hvad der sker på internettet. Bogen giver et overblik over de discipliner indenfor online markedsføring, som giver mest værdi og dem man skal prioritere højest.
Hvis man som virksomhed har indset at man ikke selv har ressourcerne til at lave f.eks. AdWords, SEO, nyhedsmails osv. vil bogen være et godt redskab til at klæde "indkøberen" godt på, når man skal ud på konsulent/bureau markedet og finde den rette samarbejdspartner. Der er desværre nogle brodne kar i branchen og hvis man har læst bogen, vil den hjælpe en til at gennemskue disse.

Bogens opbygning

Bogen er bygget op i en række kapitler, der tager læseren med rundt i de forskellige muligheder som er værd at arbejde med på nettet.
De første kapitler, der også er de største, omhandler Google AdWords, SEO og Analytics. Det er helt naturligt at det er de største kapitler, da de kræver en del viden, før man har forståelsen for hvordan tingene fungerer. Udover hele Google delen, kommer bogen også ind på emnerne konverteringsoptimering, sociale medier, mailmarkedsføring og slutter af med gode råd til hvordan man laver sin online strategi og hvad man kan bruge af værktøjer og metoder.

Hvad fik jeg ud af bogen og kan den anbefales?

Der var intet i bogen jeg ikke vidste og den henvender sig naturligvis også primært til folk der endnu ikke har så meget erfaring med online markedsføring. Man bliver langt fra ekspert af at læse bogen, men det er heller ikke hensigten. Man får et indblik i de muligheder der er indenfor online markedsføring.

Jeg synes det er en rigtig god bog og kan kun anbefale den. Jeg ville ønske vi havde haft sådan en bog, da jeg læste til Multimediedesigner i sin tid.