Linkbuilding bogen

Linkbuilding bogen er ikke nogen ny bog. Den blev faktisk udgivet i 2013, men grundet travlhed og andre dårlige undskyldninger har jeg først fået den læst i år.

Om bogen

Bogen er skrevet af Henrik Bondtofte, der til dagligt arbejder med SEO og linkbuilding.
Jeg er lige kommet hjem fra sydens sol, hvor jeg havde Linkbuilding bogen med mig, da jeg endelig havde tid til at få den læst.
Inden afgang havde jeg ikke sat mig så meget ind i hvordan bogen var opbygget og hvad det reelle indhold var af den. Men her kan jeg allerede nu afsløre, at jeg blev positivt overrasket.
Jeg forventede faktisk bare, at det var en "100 steder du kan få et nemt link" bog. Men i stedet for at komme med nogle nemme metoder med begrænset effekt, kommer Henrik Bondtofte ind på nogle langtidsholdbare løsninger. Det skal ikke forstås sådan, at der ikke er nogle konkrete forslag til hvordan du kan skaffe indgående links. Dem er der virkeligt mange af! Der er bare fokus på hvordan man kan få gode links.
Bogen er yderst velskrevet og gennemarbejdet. Der er mange gode eksempler og cases fra den virkelige verden, hvor man kan se at det skrevne har haft en stor effekt, i stedet for at bruge fiktive eksempler. Henrik viser også flere eksempler på hvad han selv benytter af SEO tools og hvordan han benytter dem bedst muligt.
Mange af påstandene i bogen bliver dokumenteret fra tests og undersøgelser. Ikke ligesom mange andre SEO folk, der ofte har tendens til at sige "det virker bare.."
En anden ting jeg har bidt mærke i er, at forfatteren fortæller om både sine gode erfaringer, men fortæller også om hvilke fejl han selv har begået med linkbuilding.
Bogen er fyldt med konkrete forslag til at få links – selv for en garvet linkbuilder, vil der helt sikkert være inspiration at hente til nye metoder og vinkler. Man får en god indsigt i hvordan man arbejder professionelt med linkbuilding og hvilke metoder der skal til, for at opnå høje placeringer på konkurrenceprægede søgeord.

Målgruppe

Bogen henvender sig til dig der allerede har styr på de fundamentale ting indenfor onsite SEO og har forståelsen for værdien af links. Du har måske allerede læst en af de mere grundlæggende SEO bøger og vil nu have endnu mere viden om den SEO disciplin der har størst betydning.

Konklusion

Det var på tide at der kom en SEO bog som var specialiseret indenfor et bestemt emne, så man ikke skal læse om TITLE og METAs betydning eller manglen på samme hver eneste gang.
Problemet med mange andre SEO bøger er, at de kun har rørt ved linkbuilding i overfladen.
I Linkbuilding bogen bliver du klædt mere end godt på til de forskellige muligheder og faldgrupper der er i linkbuilding. Der er fokus på hvordan du skaffer kvalitets- og langtidsholdbare links.
Bogen er et musthave, hvis du vil noget seriøst med søgemaskineoptimering.