Inden selve optimeringen går i gang, skal vi først finde ud af hvad der kan være galt. Derfor starter vi ud med at lave en analyse af hjemmesiden. Dette kan gøres ved at inddrage forskellige webanalyse programmer, hvor vi kan spore brugernes færden, men det kan også være det er nødvendigt at inddrage nogle testpersoner i den indledende fase.
Når analysen er færdig, har vi fundet ud af hvad der kan være galt og derefter går vi i gang med det praktiske arbejde, som kan være alt fra udskiftning af grafiske elementer, redesign af hjemmesiden eller blot nogle tekstuelle ændringer.
Jeg oplever ofte at webshopejere kun tænker på antallet af besøgende, når de udfører markedsføring, men hvad hjælper det at have mange besøgende, hvis ingen af dem køber noget? Du kan jo ikke leve af "surfere" som ikke vil købe dine varer.
Hvorfor vil de så ikke købe noget? Det kan der være mange grunde til, nogle af de mest basale fejl er:
Men det kan jo også være du ikke har nok besøgende i din webshop. Det kan der gøres noget ved. Der findes et hav af marketingaktiviteter der er kan lokke besøgende ind på din hjemmeside eller webshop.